~~~a Dream of Mentarang~~~

Saya berasal dari utara semenanjung Malaysia,..

Makin hari ke hari saat aku berblogging makin lewat~~~ Sekarang da waktu tidur, tapi hati kena kental, azam jangan dimain-mainkan,.. 26 February depan akan ada majlis kenduri rakan dr KDMC, Posto, sedang aku jengah laman jemputan, ade plak cerita tentang mentarang ni keluar,.. SRUPPPP, SRUPPPP, da lama xmakan mentarang, aku suka makan mentarang,.. Mak aku cukup risau kalau aku g pasar time musim orang jual mentarang,.. Klau xmusim lagi la risau! hahaha, yela, kalau musim mentarang sekilo RM6, bkn musim da jd RM8,.. aku plak slalu bukan bedal sekilo, nak2 2kilo,.. ha~~~ sapa xsusah hati??? Ayam nk beli pun 5ringgit, mentarang plak yang lebih,..

Tapi, itu dulu, sekarang alhamdulillah, aku dah kerja, dan alhamdulillah, aku mampu la beli sendiri~~~ tapi di Utara sekarang xmacam dulu,.. sekarang ni susah sangat-sangat nak jumpa,.. Sekarang klau nk, cari dekat area Tanjung Karang, Sungai Besar, dan kawasan sewaktu dengannya,.. Kalau aku g sna kna tyme, mmg aku akan beli punya la, untuk bawak balik ke Kedah,berkilo la

Habis ke???

ye, memang habis licin siap xckup lagi, huhuhu, aku biasa wat bakar je, terbakar la dengan aku skali~~~ Biasanya aku bakar ni guna sabut je, Mentarang ni xperlu bakar lama2 agak2 kering basah kering tu, trus je srupppp msuk lam mulut, hehehe,.. Sebab tu la 1kilo xckup,.. Mak aku xmkn mentarang,.. Ayah aku makan la, adik-adik aku?? ha, ni 1 hal jugak, time membakar, suma konon2 xmakan mentarang,.. bila agak da siap panggang je, datang wat muka kering, hahaha,.. tapi xpe, sayang adik punya pasal, meh la kita makan beramai-ramai,.. seronok, sambil bakar sambil makan, siap je msuk mulot, siap je msuk mulot, hahaha, seronok makan mentarang panas-panas,.. kira meratah la, :D

Sebenarnya mentarang ni, orang pun makan dengan nasi,.. sedap2, tapi aku jarang-jarang sekali la, sebab xsempat nak masuk umah pun mentarang-mentarang tu abez di makan sewaktu membakar, biasanya hanya 6-7 ekor mentarang je selamat,.. tu pun untuk mak ngan ayah aku,..

okey la, takat tu je kut,

SELAMAT MALAM~~~

p/s - da booked interlock novel yang tengah kontrovesi sekarang. Esok nak g amek kat bbPlaza,.. Lepas ni bleh la komen skit-skit tentang buku tu,..

wasssalam

No comments: